Üyelik Girişi
Site Haritası
Önerilen Siteler

A.H. 103. Nefsi Natıka, Tevhid, Fena ve Beka

103.    NEFSİ NATIKA, TEVHİD, FENA ve BEKA

“Haydi nefislerinizi kurtarın”

(Enam/93)

Bu emirle bizden istenen nefsi hakikatimize ulaşmanız, kendimizi tanımamız istenmektedir. Nefsin hakikati Allah’ın nuru ve Kur’anın sırrındandır. Kişi bu hakikate ulaşmak için Kur’an ve Sünnet ile amel etmeye ve İslamın temel esası olan TEVHİD’e çağrılmaktadır. Zira “Şirk en büyük zulümdür” (Lokman/13) buyurularak nefsimizi örten en önemli faktör şirktir. Kafir, Hakkı örten demektir. Yani kafir önce nefsi hakikatini örterek şirke düşmüştür. Bunu belirten bir ayette şöyle buyurulmaktadır: “Onlar (kafirler)(akıllarınca) güya Allah’ı ve müminleri aldatırlar. Halbuki onlar ancak nefislerini (kendilerini) aldatırlar ve bunun farkında değillerdir” (Bakara/9). İşte “nefislerinizi kurtarın” emriyle bu küfür (örtme) halinden kurtarıp Hakkı tevhid etmemiz istenmektedir. Bunun yoluda nefs mücahedesi ve nefs tezkiyesidir. Bunu belirten ayette ise şöyle denmektedir: “Kim hidayet yolunu seçerse bunu ancak kendi nefsi için seçmiş olur; kimde doğruluktan saparsa kendi nefsi zararına sapmış olur. Biz peygamber göndermedikçe (kimseye) azap edecek değiliz” (İsra/15). Peygamberimiz “TEVHİD” akidesi ile gelmiş ve bu hakikati yaşatmıştır. Tevhide ulaşmak içinde “tevhid mertebelerinin” tahsili ve eğitimi gereklidir. Bu eğitimler yapılmazsa açık şirkten kurtulunsa bile gizli şirkten kurtulunamaz. Gizli şirkin açıklaması ise Hz. Resul (sav) “Vücudun kadar büyük günah olamaz” hadisiyle açıklamıştır. Bu ise Hakkın varlığı yanında kendi varlığını ispattır. Şirkin en büyüğüdür. “Nefsinizi kurtarın” emri ile nefsin hakikatine ulaşıp, nefs emanetini sahibine teslim etmemiz gerekir (fena). Böyle bir nefs hüviyetiyle “Hakk’la Hakk” olur (beka). Böyle bir nefs ise Hakkın tecelli mahalli olur. Tecelli zamanında, tecelli oranında hakk’ı temsil eder. O’ndan ayrı bir hüviyete sahip değildir. Bu hakikate binaen Hz. Resul (sav) “Beni gören Hakk’ı görür” buyurmuştur. Biri, iki gören şaşıdır. Tevhide ulaşmamıştır. Kelime-i tevhid ve şehadetin hakikatine henüz ulaşmamıştır. Bu o kişinin henüz katedeceği mertebeler ve yollar olduğunun en büyük delilidir.


önceki               sonraki
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi14
Bugün Toplam401
Toplam Ziyaret889023
Hava Durumu
Saat
Takvim