Üyelik Girişi
Site Haritası
Önerilen Siteler

A. H. 75. Nefsi Muhammedi ve Kur’an

75. NEFSİ MUHAMMEDİ ve KURAN

“Size nefsinizden (içinizden) peygamber geldi”

(Tevbe/128)

Peygamber Efendimiz’in nefsi ilk halk edilen nefs olup, nefsi natıkası”Nefsi Muhammedi” adını alır. Hadiste “Allah önce benim nurumu ve nefsimi halketti" buyurulmuştur. “Nefsi Muhammedi” “Allah’ın Zati Nefsinin” aynası ve tecelli oranınca aynısı olarak halk edilmiştir. Zati Nefsini Allah “Nefsi Muhammedi” de zuhura getirmiştir. Bu hadiseyi şuna benzetebiliriz (teşbih): bilgisayarın kendisi “Zati Nefis” kabul edersek, bilgisayarda ilk açığa çıkan “Windows programı” Nefsi Muhammedi’dir. Nefsi Muhammedi Allah’ın tüm açığa çıkışlarını (zuhurlarını) gösteren ana programdır. Bu hakikate “Hakikat-i Muhammedi” adıda verilmektedir. “Nefsi Muhammedi” peygamber efendimizin nefsi Allah’ın hüviyetinin batını ve evvelidir. Zahiri ve ahiri Hz. Muhammed (sav) dir. Diğer bütün insanların ve mevcudların (şeyler) nefisleri bu ana programın cüzleridir. Nefsi Muhammedi nurundandır. Bu belirten hadiste Hz. Resul (sav): “Ben Allah’tanım müminlerde benden” buyurmuştur. Her insan O’nun nefsinin özelliklerini taşıdığı ölçüde Nefsi Muhammediden izler taşır. Yani “Windows programı”nda açıldıktan sonra açılan mertebelerdeki hissesi kadar ondan hisse alır. Tüm eşyanın nefisleride bu programın içindedir. Her nefs taşıdığı tecelli oranında “kayıtlanmış” ve “sınırlanmış”tır. Nefsi Muhammedi’den aldığı hisse kadardır. Nefsi Muhammedi, Allah’ın Zatı Nefsinin açılımıdır. “Muhammeden Resulullah” hakikatidir. Kur’anın sırrı ve özüdür. Kur’an ise “Cemi esma ve sıfatı cami Zat” olarak tanımlanır. Yani Kur’an tüm ilahi isim ve sıfatları bünyesinde bulunduran Zat’tır. Zati Nefsin açılımıdır. Nefsi Muhammedi bu nedenle Kur’anı temsil eder. Bu hakikate binaen Hz. Resul (sav): “Benim mucizem Kur’andır” buyurarak Ben dediği nefsi muhammedisinin Kur’an mucizesini taşıdığını ifade etmektedir. Kur’an tüm ilahi isim ve sıfatları bünyesinde bulundurduğundan alemler (Windows programının açılımları” fiili Kur’an, temsili Kur’an ve tafsili Kur’andır. Alemlerdeki her mevcud taşıyabileceği ve yansıtabileceği oranda ilahi isim ve sıfatları açığa çıkarır. isim ve sıfatların çokluğu ve isim ve sıfatları yansıtma oranı farklı farklı olduğundan insanlar ve eşya çoğalmıştır. Aslı TEK ve BİR’dir. İnsan ise tüm ilahi isim ve sıfatları açığa çıkarabilecek varlıktır. Nefsinin kemali oranında bunların mazharı olur. Bu nedenle Peygamber Efendimizin nefsi en kamil nefs olup, insan-ı kamil asaleten O’dur. Varisleri O’nu yansıtabileceği oranda ona vekildir. Bu nedenle Allah insanı kerem bir varlık kılmıştır. Kudsi hadiste “Ey Ademoğlu! Seni Kendim için, alemleride senin için yarattım” buyuran Allah, insanın kendi indindeki yerini açmıştır. Zati Nefsinin aynası kıldığı insan için “Ben insanın sırrıyım; insanda benim sırrımdır” buyurmuştur. Keşke insan bu değerini bilip Kur’an ve Sünneti Muhammedi sınırlarında kalarak yaşayabilse…


önceki               sonraki
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi15
Bugün Toplam413
Toplam Ziyaret889035
Hava Durumu
Saat
Takvim