“Eğer Ademoğlunun iki dere dolusu altını olsa üçüncüsünü arzular. Ademoğlunun boşluğunu ancak toprak doldurur.”
Manasından anlaşıldığı gibi bu Kudsi bir Hadisi Şeriftir. Bu Hadisi Şerifin şerhini yapmak istediğimiz zaman şöyle diyebiliriz.
“Bir kalp için iki vadi olsa... iş bu iki vadi, ruhun ve nefsin vadileridir. Ve bunlar ledünni ilimlerin altını ile dolsa mutlaka üçüncü bir vadinin de dolmasını ister. Çünkü onun istidadı vardır:
Özellikle ilahi feyzi kabul etme babında; bir de... Evet bir de feyiz veren zatta hakikati bulması babında; bir de... evet bir de verilen feyizle hakikate kavuşmak üzerine.”
Burada bilhassa, Ademoğlunun gözünü dolduran şeyin toprak olarak anlatılmasından murad, zül haline varan bir fena halini bulmaktır. Özellikle burada fani bir varlığın izzet burcundan zillet enginine düşmesine işaret vardır.